niedziela, 22 stycznia 2017

G.R.R. Martin, Nawałnica mieczy. Stal i śnieg


Źródło

            Po bardzo długiej przerwie wróciłam do Westeros. Do Siedmiu Królestw, do Starków, Lannisterów, Nocnej Straży i innych bohaterów, którzy włączyli się do walki o Żelazny Tron. Martin nie zwalnia tempa i serwuje swoim czytelnikom coraz więcej krwawych intryg, nieprzewidywalnych zwrotów akcji oraz błyskotliwych dialogów. „Nawałnica mieczy. Stal i śnieg” utrzymuje poziom poprzednich dwóch tomów, a jej czytanie to jedna, wielka przyjemność.

            W związku z tym, że jest to pierwsza część trzeciego tomu, nie będę streszczać jej fabuły, by nie psuć zabawy tym, którzy mają ją jeszcze przed sobą. Mogę jednak zdradzić, że ten tom zaskoczy Was równie mocno jak poprzednie. Świat przedstawiony zdumiewa swoim rozmachem, mnogość bohaterów zapędza nas w labirynt imion, nazwisk i przydomków, które trudno spamiętać, a wszystko to zostało napisane z dbałością o każdy szczegół. Rozgrywające się wydarzenia są rozsiane w czasie i przestrzeni, a każdy z bohaterów ma swoje zadania do wykonania.
            Miłość, zdrada, śmierć, wojna i pałacowe intrygi – tego Wam nie zabraknie podczas czytania. Możecie być pewni, że świat Gry o tron Was pochłonie, choć wydaje mi się, że jeżeli zachwyciliście się już pierwszym i drugim tomem, to ten nie będzie stanowił wyjątku. Trudno jest znaleźć jakieś słabe strony tej historii, choć muszę przyznać, że trzeba się naprawdę dobrze skupić, żeby nie pogubić się we wszystkich powiązaniach, zażyłościach i historiach bohaterów.
            Rzadko sięgam po fantastykę, ale saga Pieśni lodu i ognia jest jednym z wyjątków. Fanów nie muszę zachęcać, przeciwnicy pewnie też się znajdą, ale mam nadzieję, że Ci, którzy mają te książki jeszcze przed sobą spróbują i sami się przekonają, że Martin ma niesamowitą wyobraźnię i talent. 

Tytuł: Nawałnica mieczy. Stal i śnieg
Autor: G.R.R. Martin
Wydawnictwo: Zysk i S-ka, 2013
Strony: 736
Ocena: 5/6

8 komentarzy:

  1. bardzo lubie serial gra o tron, ale jeszcze nie czytalam ksiazek. ilosc tomow mnie troche przeraza, ale kto wie :) moze w kocnu sie skusze, zwlaszcza ze przekletych kroli szybko przeczytalam :) i bardzo mi sie podbali, a tematyka troszke podobna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O "Królach przeklętych" słyszałam wiele dobrego i mam ich w planach ;)

      Usuń
  2. George R.R. Martin - uwielbiam gościa :) nie tylko za "Pieśń Lodu i Ognia".
    Zapraszam do siebie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tego autora! :)
    PS: Bardzo ładny blog, na pewno będę tutaj zaglądać :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie Martin również na wysokiej pozycji wśród autorów ;)
      P.S. Dziękuję - miło mi :)

      Usuń
  4. Mam w planach wszystkie tomy i także podzielę się wrażeniami :-)

    OdpowiedzUsuń