poniedziałek, 21 marca 2016

S. Bonvicini, Louis Vuitton


 
Źródło
          
Marka Louis Vuitton jest dzisiaj symbolem luksusu i elegancji. Charakterystyczny wzór i sławne na całym świecie torby to pierwsze, co przychodzi na myśl, gdy myślimy o tej firmie. Jacy ludzie jednak stoją na sukcesem tej marki? Kim był jej założyciel i jego następcy? Od kiedy właściciele zmagają się z podróbkami i jakie były losy firmy od jej powstania, aż do osiągnięcia międzynarodowego sukcesu? Na te i inne pytania odpowiada książka Stephanie Bonvicini. Autorka śledzi losy rodziny Vuittonów, którzy za sprawą Louisa w XIX wieku, rozpoczęli podbój francuskiego, a następnie zagranicznego rynku, oferując światu swoje kufry.


            „Louis Vuitton. Francuska saga” to książka, która pozwala poznać tajemnicę sukcesu marki Vuitton. Założyciel firmy – Louis zaczynał od funkcji zwykłego pakowacza. Z czasem zaczął osobiście pakować bagaże królowej Eugenii, żony Napoleona III, aż w końcu postanowił założyć własną firmę i wytwarzać swoje kufry. Louis był świetnym rzemieślnikiem, a jego dbałość o wytwarzane kufry sprawiła, że jego wyroby zostały dość szybko docenione przez klientów. Bez wątpienia na sukces firmy wpłynęła epoka, w której powstała. Szybki rozwój transportu, gwałtowny wzrost turystyki i zmiany w modzie sprawiły, że rosło zapotrzebowanie na funkcjonalne, solidne i eleganckie bagaże.
            Stephanie Bonvicini przedstawiła historię firmy poprzez ich właścicieli. Następujący po sobie Vuittonowie zawsze wnosili do firmy coś nowego, a każdy z nich wyróżniał się na innym polu – rzemieślnik, kupiec czy finansista to nie robiło różnicy, gdyż liczyło się ugruntowanie marki i pozycji firmy. Autorka ukazała rozwój firmy na tle ludzi, którzy ją tworzyli, ale nie zapomniała także o czasach, które ją ukształtowały. Czytając tę książkę możemy się dużo dowiedzieć o rozwoju turystyki w XIX wieku, czy sytuacji Francji w czasie II wojny światowej.
            Miłośnicy świata mody, podróży czy też historii o rodzinnych firmach będą tą książką zachwyceni. O tym, że produkty Louis Vuitton są znane i cenione, ale także bardzo pożądane świadczy zapewne fakt, że jest to jedna z najbardziej podrabianych marek na świecie, a warto wiedzieć, że z tym problemem założyciel firmy zmagał się już w XIX wieku!
Za egzemplarz książki dziękuję Grupie Wydawniczej Publicat.

Tytuł: Louis Vuitton. Francuska saga
Autor: Stephanie Bonvicini
Wydawnictwo: Dolnośląskie, 2015
Strony: 256
Ocena: 4,5/6

5 komentarzy:

  1. Niezbyt interesuje się modą, ale może przy odrobienie wolnego czasu sięgnę po tę książkę. Vuitton jakby nie patrząc okazał się fenomenem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Modą jakoś strasznie się nie interesuję, a właściwie wcale, więc raczej nie jest to książka dla mnie, chociaż z drugiej strony może poznanie historii tak znanej marki byłoby ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że książka mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na razie za tytuł podziękuję ;) W ogóle mnie te klimaty nie interesują ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie interesuję się modą. Nie wiem czy to dobrze czy to źle. Książka nie dla mnie, chociaż recenzja warta uwagi :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń