Źródło |
„Louis
Vuitton. Francuska saga” to książka, która pozwala poznać tajemnicę sukcesu
marki Vuitton. Założyciel firmy – Louis zaczynał od funkcji zwykłego pakowacza.
Z czasem zaczął osobiście pakować bagaże królowej Eugenii, żony Napoleona III,
aż w końcu postanowił założyć własną firmę i wytwarzać swoje kufry. Louis był
świetnym rzemieślnikiem, a jego dbałość o wytwarzane kufry sprawiła, że jego
wyroby zostały dość szybko docenione przez klientów. Bez wątpienia na sukces
firmy wpłynęła epoka, w której powstała. Szybki rozwój transportu, gwałtowny wzrost
turystyki i zmiany w modzie sprawiły, że rosło zapotrzebowanie na funkcjonalne,
solidne i eleganckie bagaże.
Stephanie
Bonvicini przedstawiła historię firmy poprzez ich właścicieli. Następujący po
sobie Vuittonowie zawsze wnosili do firmy coś nowego, a każdy z nich wyróżniał
się na innym polu – rzemieślnik, kupiec czy finansista to nie robiło różnicy,
gdyż liczyło się ugruntowanie marki i pozycji firmy. Autorka ukazała rozwój
firmy na tle ludzi, którzy ją tworzyli, ale nie zapomniała także o czasach,
które ją ukształtowały. Czytając tę książkę możemy się dużo dowiedzieć o
rozwoju turystyki w XIX wieku, czy sytuacji Francji w czasie II wojny
światowej.
Miłośnicy
świata mody, podróży czy też historii o rodzinnych firmach będą tą książką
zachwyceni. O tym, że produkty Louis Vuitton są znane i cenione, ale także
bardzo pożądane świadczy zapewne fakt, że jest to jedna z najbardziej
podrabianych marek na świecie, a warto wiedzieć, że z tym problemem założyciel
firmy zmagał się już w XIX wieku!
Za egzemplarz książki dziękuję Grupie Wydawniczej Publicat.Tytuł: Louis Vuitton. Francuska saga
Autor: Stephanie Bonvicini
Wydawnictwo: Dolnośląskie, 2015
Strony: 256
Ocena: 4,5/6
Niezbyt interesuje się modą, ale może przy odrobienie wolnego czasu sięgnę po tę książkę. Vuitton jakby nie patrząc okazał się fenomenem.
OdpowiedzUsuńModą jakoś strasznie się nie interesuję, a właściwie wcale, więc raczej nie jest to książka dla mnie, chociaż z drugiej strony może poznanie historii tak znanej marki byłoby ciekawe.
OdpowiedzUsuńMyślę, że książka mogłaby mi się spodobać :)
OdpowiedzUsuńJa na razie za tytuł podziękuję ;) W ogóle mnie te klimaty nie interesują ;)
OdpowiedzUsuńNie interesuję się modą. Nie wiem czy to dobrze czy to źle. Książka nie dla mnie, chociaż recenzja warta uwagi :) Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń